Przekazujemy Państwu informację uzyskaną z Urzędu Miasta Płocka w sprawie przebudowy ul. Łukasiewicza.
Prezydent Miasta Płocka informuje, że zakres prac obejmuje przebudowę nawierzchni, budowę kanalizacji, nowych chodników, nowych dróg rowerowych oraz nowego oświetlenia na odcinku od skrzyżowania z ul. Tysiąclecia do skrzyżowania z ul. Długą. Przebudowane zostanie również to ostatnie skrzyżowanie. Koszt inwestycji – blisko 28,3 min zł.
Tak poważne przedsięwzięcie jest możliwe do zrealizowania dzięki wygospodarowaniu pieniędzy w budżecie miasta, a także dzięki temu, że ta przebudowa otrzymała unijną dotację w wysokości prawie 22,6 min zł. Korzystanie ze środków z UE niesie za sobą obowiązek ich wydatkowania w określonym czasie, stad określony harmonogram prac.
Względy bezpieczeństwa powodują, że w najbliższym czasie generalny wykonawca przebudowy – firma SKANSKA – zmuszony będzie całkowicie wyłączyć ruch na odcinku ul. Łukasiewicza między skrzyżowaniem z ul. Tysiąclecia i Gałczyńskiego. Skrzyżowania powyższych ulic na tym etapie robót pozostaną przejezdne. Prace w tym miejscu potrwają od połowy lutego do końca kwietnia 2018 r.
Poniżej kolejne etapy robót według harmonogramu zaproponowanego przez firmę SKANSKA (podane terminy i zakres prac mogą jeszcze ulec zmianom ze względu m.in. na warunki pogodowe i techniczne):
Etap II
– przebudowa ul. Łukasiewicza na odcinku od ul. Batalionów Chłopskich do 7 czerwca 1991 r. (skrzyżowania pozostaną przejezdne) – termin zamknięcia od połowy kwietnia do końca maja;
Etap III
– skrzyżowanie ul. Łukasiewicza z Batalionów Chłopskich i Gałczyńskiego -zamknięcie od pierwszych dni maja do końca tego miesiąca;
Etap IV
– ul. Łukasiewicza na odcinku od skrzyżowania z ul. 7 czerwca do Mostu Płockiego Czerwca 1976 r. – ruch wahadłowy przez cały czerwiec. W godzinach szczytu komunikacyjnego porannego i popołudniowego ruchem sterować będą pracownicy firmy SKAŃSKA;
Etap V
– ul. Łukasiewicza na odcinku od Mostu Płockiego Czerwca 1976 r. do ul. Kobiałka
– ruch wahadłowy od połowy lutego do końca kwietnia. W godzinach szczytu komunikacyjnego porannego i popołudniowego ruchem sterować będą pracownicy firmy SKANSKA;
Etap VI
– odcinek od ul. Kobiałka do Długiej, włącznie ze skrzyżowaniem tej ostatniej z ul. Łukasiewicza – Wykonawca planuje przygotować objazd po drodze technologicznej.