Karta Zakupowa lub zasilenie Platformy Kafeteryjnej.

Przypominamy, że podobnie jak w ubiegłym roku, pracownicy PKN ORLEN, mają możliwość wyboru preferowanej formy świadczenia, tj. zasilenia Karty Zakupowej bądź zasilenia indywidualnego konta na Platformie Kafeteryjnej MyBenefit, punktami odpowiadającymi wartości Karty Zakupowej. W bieżącym roku wartość zasilenia wynosi 550 zł. Decyzję o wyborze wyłącznie jednego z dwóch możliwych świadczeń należy podjąć do 30 kwietnia. 

Pracownicy, którzy dotychczas korzystali z Karty Zakupowej i ją posiadają, nie muszą ich wymieniać na nowe – ważność kart została przedłużona automatycznie na czas nieokreślony i nie należy sugerować się datą ważności zamieszczoną na dotychczas wydanych kartach.

Do otrzymania Karty Zakupowej lub zasilenia na Platformie Kafeteryjnej MyBenefit  uprawnieni są pracownicy ORLENU zatrudnieni na dzień 30 czerwca 2022 r. (z wyłączeniem osób przebywających na urlopach bezpłatnych).

Karta Zakupowa umożliwia dokonywanie zakupu paliwa, towarów pozapaliwowych i usług na naszych stacjach paliw, w ramach limitu, który  określany jest w uzgodnieniu ze Związkami Zawodowymi na dany rok. W 2022 r. wartość zasilenia karty zakupowej wynosi 550 zł.

Platforma kafeteryjna MyBenefit to system umożliwiający zdalne zakupy za punkty, spośród wielu dostępnych ofert. Więcej informacji na temat funkcjonowania Platformy kafeteryjnej MyBenefit można znaleźć w Intranecie.

Wszelkie czynności związane z Kartą Zakupową (w tym wyborem świadczenia) można wykonywać zdalnie za pomocą wniosku w systemie SelfService (SSEGK), który dostępny jest w intranecie, w kategorii wniosków: Benefity.

Za pomocą wniosku można:

  • zawnioskować o zasilenie kwotą 550 zł posiadanej karty;
  • zrezygnować z Karty Zakupowej i zawnioskować o zasilenie indywidualnego konta na Platformie Kafeteryjnej MyBenefit 550 pkt (równowartość 550 zł);
  • zawnioskować o wydanie nowej Karty Zakupowej (np. w przypadku zagubienia dotychczas posiadanej  lub nie otrzymania karty w latach poprzednich);
  • wyrazić zgodę na przypisanie wartości Karty Zakupowej do przychodu ze stosunku pracy – warunek aktywacji Karty Zakupowej

W zależności od decyzji Pracownika, zasilenie  Karty  Zakupowej lub indywidualnego konta w Kafeterii nastąpi w terminie do 11 lipca 2022 r., a dla osób, które będą zatrudnione w maju i czerwcu do 31 sierpnia 2022 r. Informacje w tym zakresie będziemy przekazywać w odrębnej komunikacji.

Poniżej ważne terminy i istotne informacje dotyczące Karty Zakupowej.  

KARTA ZAKUPOWA – WAŻNE TERMINY
Do 30.04.2022podjęcie decyzji o wyborze jednej z możliwych form świadczenia – zasilenie:  Karty Zakupowej lub indywidualnego konta na Platformie Kafeteryjnej MyBenefitUWAGA! Po tym terminie możliwe będzie wystawienie wniosku wyłącznie
o Kartę Zakupową
.
Do 06.05.2022złożenie wniosku o wydanie nowej Karty Zakupowej (przez osoby, które zagubiły kartę lub jej dotychczas nie otrzymały) oraz wyrażenie zgody na przypisanie wartości nowej Karty do przychodu ze stosunku pracy. Nowa karta zostanie wydana i aktywowana do 11 lipca br.
Do 07.06.2022wyrażenie zgody na przypisanie wartości Karty Zakupowej do przychodu ze stosunku pracy, dla osób posiadających Kartę Zakupową. Aktywowanie nastąpi w terminie do 11 lipca br.  
Do 11.07.2022aktywacja/uruchomienie środków na Karcie Zakupowej lub Platformie Kafeteryjnej (w zależności od decyzji Pracownika) dla pracowników, którzy wystawili wnioski w wyżej wskazanych terminach
Do 31.08.2022aktywacja/uruchomienia środków na Karcie Zakupowej lub Platformie Kafeteryjnej (w zależności od decyzji pracowników, którzy będą zatrudnieni w maju i czerwcu br.).
Do 09.12.2022możliwość wystawienia  wniosku o  Kartę Zakupową (dotyczy kolejnych miesięcy). Doładowanie karty  będzie realizowane na bieżąco: w przypadku wniosków złożonych do 15 dnia danego miesiąca – doładowanie nastąpi do 5 dnia następnego miesiąca. Ostateczny termin złożenia wniosku za dany rok  upływa 9 grudnia 2022 r.
KARTA ZAKUPOWA – WAŻNE INFORMACJE
Ważność Kart Zakupowych wydanych dotychczas została przedłużona automatycznie na czas nieokreślony. Karty nie podlegają wymianie na nowe (użytkując kartę proszę nie sugerować się datą ważności zamieszczoną na dotychczas wydanych kartach ).
Warunkiem skorzystania z punktów w Kafeterii jest aktywowanie indywidualnego konta
w systemie kafeteryjnym MyBenefit i wyrażenie zgody na przypisanie do przychodu wartości punktów, wymienionych na benefity w systemie kafeteryjnym. Punkty, które zasilą indywidualne konto na platformie kafeteryjnej MyBenefit są ważne na czas nieokreślony. Mogą być wykorzystane w czasie zatrudnienia w PKN ORLEN,  zgodnie z Regulaminem systemu kafeteryjnego MyBenefit, który jest dostępny na platformie kafeteryjnej MyBenefit.
W przypadku braku dostępu do systemu SSEGK,  pracownicy wypełniają wniosek
w wersji papierowej. Wniosek ten należy przekazać przełożonemu, który załączy go w formie skanu w systemie SSEGK (wersje papierowe wniosków do wypełnienia dostępne będą u przełożonych).
Dla pracowników zatrudnionych w maju i czerwcu br. zostanie uruchomiona odrębna komunikacja, informująca o założeniach programu oraz obowiązujących ich terminach.

W przypadku ewentualnych pytań informacji udzieli Biuro Obsługi Pracowników/Zespół Obsługi Bezpośredniej, ORLEN Centrum Usług Korporacyjnych Sp. z o.o., które jest do dyspozycji pracowników od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 16.00.

  • za pomocą telefonu IP wpisując: HelpDesk Kadry lub wybierając numer:  6 55 50
  • za pomocą służbowego telefonu komórkowego, wybierając: 6 55 50
  • za pomocą pozostałych telefonów, wybierając: 24 367 55 50
  • za pomocą intranetu: HelpDesk/HR – Sprawy Pracownicze